לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    נישול הילד מצוואה

    הקדמה

    רבות נכתב על דיני צוואות וירושות, אך מעט דובר על העובדה שצוואה מנשלת קרוב לוודאי תגיע לפתחו של בית המשפט ויתקיים דיון האם לאשרה או לבטלה.

    צוואה מנשלת, בעיקר כזו המדירה ילדים מן העיזבון היא מעשה קשה מנשוא אשר יכול ללוות את היורש המודר לשארית חייו ואף לגרום לסכסוך בינו לבין שאר היורשים.

    על כן, בעת עריכת צוואה מנשלת עלינו להתחיל לאסוף ראיות למשפט שבדרך כבר בחייו של המצווה – כך ממש. מניסיוננו ברור כי צוואה (בעיקר בעיזבון עם ממון רב) המנשלת יורש כדין תגיע לבית המשפט בוודאות קרובה.

    עורך דין אשר מתיישב לערוך צוואה מנשלת צריך לבדוק מדוע המצווה בוחר לנשל יורש כדין וצריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות כדי לא לגרום לצוואה שערך להגיע לבית המשפט ואולי חלילה להוביל למצב כי רצון המצווה אינו מוגשם.

    גם בתי המשפט קבעו כי צוואה מנשלת אמורה להדליק אורות אדומים (ע"א 347/84 צימט נ' בנימין), לכן אנו כעורכי דין חייבים לבדוק את המטריה סביב עריכת הצוואה ולא לפעול כטכנוקרטים אשר כותבים מסמך וממשיכים הלאה, עלינו לזכור כי צוואה היא מסמך חשוב מאוד בחייו ובמותו של אדם ויש להתייחס אליה "בכבוד" הראוי, בשל כך יש לנסות ולצפות את כל הבעיות שיכולות להתעורר בעתיד.

    נקודות חשובות שיש להתייחס אליהן בצוואה מנשלת:

    1. לשוחח עם המצווה ולהסביר לו את הקושי שיש בכך ואולי לגרום לו להוריש רכוש מסוים לילד או בן הזוג המנושל.
    2. להתייחס בתוכן הצוואה לעובדה שהמנוח יודע שיש לו יורש כדין אך הוא בכל זאת מעוניין להדיר אותו.
    3. לכתוב שגם אם המנוח טעה לגבי עובדה מסוימת עדיין הוא רוצה שצוואתו תקוים מילה במילה.
    4. ניתן לצלם את המנוח בווידאו עם תאריך, כדי לייצר אותנטיות ולגרום לבית המשפט להבין כי רצונו של המצווה היה לנשל את היורש כדין.

    לסיכום

    אנו במשרד עורכי הדין חיים ברוטמן ממליצים לקהל לקוחותינו ולקהל עורכי הדין להימנע מלערוך צוואה מנשלת בהיעדר ייעוץ עם עורך דין מנוסה בעריכת צוואות, שכן לצוואה השלכות כבדות משקל.

    לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה פנה אלינו כבר עתה לטלפון מספר: 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט