לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    זכית במשפט?! עכשיו תשלם מס

    כאשר מתקבל פסק דין בתביעות בבית הדין לעבודה המזכה בפיצוי, יכול ויוטל על הזוכה חיוב במס הכנסה וביטוח לאומי, זאת בשל העובדה שרשויות המדינה רואות בפיצוי זה שכר עבודה לכל דבר. על כן, כאשר מתכוננים לצאת לקרב משפטי יש לבחון מתחילתו כיצד עלינו לקבל את הפיצוי בסופו.

    לאחרונה, בית הדין לעבודה פסק כי תובע יזכה לקבל תשלום מסוים במסגרת ראש נזק של "עוגמת נפש" אשר אינו מחויב במס היות ומדובר בסכום הון אשר נתקבל כפיצויים כוללים על חבלה לפי סעיף 9(7) לפקודת מס הכנסה.

    אלא מאי, ברשות המסים סברו כי הסכום הגבוה שהוגדר כעוגמת נפש אינו עומד במבחן ההיגיון ונועד להתחמק ממס ולכן הוטלה על הזוכה שומה כבדה.

    הזוכה אשר סרב לקבל את רוע הגזירה ערער לבית המשפט – ע"מ 63585-11-17, ארז בן אנוש נ' פקיד שומה רמלה, (ניתן ביום 12.2.2019). במסגרת הדיון בתיק המסים לא התקבלו טענותיו של המערער – אשר סבר שאין להטיל עליו מס נוכח העובדה שבית הדין לעבודה הוא שיזם את הגדרת התשלום כרכיב "עוגמת נפש" וכי כבר בכתב התביעה לבית הדין לעבודה, תבע הוא סך גבוה בגין "עוגמת נפש ופיצויי פיטורים שלא כדין".

    בית המשפט קבע שפסק הדין של בית הדין לעבודה, אינו מחייב את פקיד השומה או את בית המשפט של המסים והטיל על המערער להוכיח שאכן נגרמה לו עוגמת נפש בגובה שנפסק בבית הדין לעבודה ומשלא הצליח לעמוד בנטל, דחה בית המשפט את הערעור והשאיר את החלטת פקיד השומה על כנה.

    עינינו הרואות קביעה משפטית, במסגרתה בית הדין לעבודה קובע מסמרות בכל הנוגע לרכיב עוגמת הנפש, ולפתע מגיח פקיד השומה וקובע ההפך. לכן, אסטרטגיה משפטית בנוגע לתיק אינה אלא אך נדבך אחד מתוך מספר נדבכים אשר צריך לקחת בחשבון עוד בטרם ניגשים לתיק.

    ליעוץ מיידי פנו אלינו כבר עתה – 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט