לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    פירוק שיתוף

    הקדמה

    פירוק שיתוף במקרקעין, הינו הליך שלא מסתכם רק בפירוק קנייני כספי גרידא אלא בדרך כלל מדובר על פירוק שותפות עם אדם קרוב לאחר שהתגלע סכסוך. על כן, אנו כעורכי דין צריכים לעבוד בזיקה למכלול הכלים שעומדים לרשותנו ולא לפעול כמו "טכנוקרטים" ולבצע פעולות טכניות בלבד. אי לכך, עלינו לפעול בדרכים יצירתיות כדי להטיב עם הלקוח ועם הצדדים לפירוק השיתוף.

    סעיף 37 לחוק המקרקעין קובע כי כל שותף, יכול לדרוש בכל עת, את פירוק השיתוף וזאת בכפוף לחובת תום הלב (רע"א 1017/97 רדילביץ), יחד עם זאת השותפים יכולים לקבוע הסכם ביניהם שאחד הצדדים לא יוכל לבקש את פירוק השיתוף. עם זאת, כאשר מדובר בהסכם של מעל 3 שנים יכול בית המשפט כעבור 3 שנים להורות על הפירוק בכל מקרה.

    הדרכים לפירוק שיתוף המקרקעין:

    דרך המלך היא ע"י הסכם שנחתם ונקבע בין הצדדים (ס' 38 לחוק). באם אין הסכם, יש לפנות לבית משפט השלום ולבקש את הפירוק, בית המשפט יתחשב בכלל השותפים ויביא את החלטתו בהתאם לממצאים שיעלו מהדיונים ולבסוף יחליט על דרך הפירוק.

    במידה וחוק התכנון והבניה אינו מונע זאת, יורה בית המשפט על חלוקה בעין של המקרקעין (ס' 39 לחוק) יודגש כי ניתן להתגבר גם על בעיות תכנוניות ע"י קבלת הסכמות מצדדים שותפים במקרקעין.

    דרך נוספת היא חלוקה של המקרקעין והפיכתו לבית משותף, בעצם מדובר על חלוקה בעין באמצעות הפיכת הבניין לבית משותף שמננו יוקצו חלקים לצדדים (ס' 42 לחוק).

    באם שתי הדרכים לעיל לא מתאימות, יורה בימ"ש על חלוקת המקרקעין בדרך של מכירתם וחלוקת הפדיון בין הצדדים (ס' 40-40א)

    פירוק שיתוף במקרקעין יכול להיות סבוך למדי, על כן ובכדי למקסם את פירות הנכס, ראוי להתייעץ עם עו"ד העוסק בפירוק שיתוף. משרדנו דוגל בשיטה שירותית ומיוחדת לאנשים המעוניינים בפירוק שיתוף ונשמח לעמוד לשירותך.

    לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה פנה אלינו כבר עתה לטלפון מספר: 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט