לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    צווי הגנה / מניעת הטרדה מאיימת

    צווי הגנה:

    ישנם מספר סוגי צווים אותם ניתן להשית על אדם מסוים. חלק מהצווים ניתנים ישירות על ידי משטרת ישראל וחלקם ניתנים ע"י בית המשפט לאחר פניית הנפגע.

    ככלל מטרתם של צווים אלה היא להגן על אדם מסוים ולמנוע מפלוני לפגוע בו ולהטריד אותו באופן כזה או אחר. לדאבוננו, מרבית המקרים בהם נעשה שימוש בצווים מאין אלה (בעיקר הגנה) הם במסגרת אלימות משפחתית.

     צו הגנה כנגד אלימות במשפחה:

    צו הגנה ניתן ע"י בית משפט לאחר שהנפגע מגיש בקשה להוציא כנגד הפוגע (בן משפחתו) צו המונע ממנו להטריד ולפגוע בו. בד"כ, בתי המשפט נוטים להוציא צו הגנה במעמד צד אחד עוד בטרם ניתנה לפוגע האפשרות לטעון כנגד הצו וזאת בשל החשש לפגיעה מידית. יחד עם זאת, לאחר כשבוע ימים לכל היותר ייערך דיון משותף, לבירור הנסיבות והטענות, שבסיומו יוחלט על הארכת או אי הארכת צו ההגנה, ואם כן – לכמה זמן.

    ישנה תופעה בציבור הרחב במסגרתה רבים פונים לבית המשפט ללא סיוע של בעל מקצוע. חשוב להדגיש כי לבקשה מסוג זה השלכות קשות, כך למשל בית המשפט יכול לקבוע כי בקשת צו ההגנה הייתה טורדנית ולהשית סנקציות כנגד המבקש. המקרים העיקריים בעטיים יוצא צו הגנה הם – חשש סביר לפגיעה גופנית, ביצוע עבירות מין והתנהגות הפוגעת באפשרות לנהל אורח חיים תקין מצד הקורבן.

    בדיונים המשפטיים העוסקים בצו הגנה, מוטלת חובת ההוכחה על כתפיו של המתלונן, שעליו להראות את ההצדקות להוצאתו. כלומר, אם הצליח הפוגע/החשוד להפריך את טענות הצד השני, עשוי בית המשפט להחליט שלא להאריך את תוקף הצו. בנוסף לכך, בית המשפט מודע לפגיעה החמורה בחירותו ובחופש התנועה של האדם, לכן בכל מקרה תוקפו של צו ההגנה עומד על 3 חודשים לכל היותר. מאידך, במקרים חמורים במיוחד תיתכן הארכה נוספת של 6 חודשים ואפילו לשנה שלמה, בהתאם לנסיבות.

    צו הרחקה שניתן על-ידי המשטרה:

    במקרים מסוימים, כאשר מוגשת תלונה למשטרה עקב אלימות במשפחה, וכן במקרי אלימות אחרים, יכול קצין משטרה להורות על מספר תנאים מגבילים. במסגרת אותם תנאים מגבילים, יכול קצין משטרה להוציא צו הרחקה המוגבל ל- 30. כחלק מאותו צו, יכול הקצין להטיל מגבלות שונות על החירות, כגון איסור על הגעה לבית המגורים לתקופה של כשבועיים, איסור על יצירת קשר עם המתלונן ושמירת מרחק ממנו.

    צו למניעת הטרדה מאיימת:

    כאמור, צו ההגנה חל רק במקרי אלימות במשפחה בלבד. בשנת 2001, נחקק החוק למניעת הטרדה מאיימת המכוון להגן כל אדם מפני איומים והטרדות הפוגעים בגופו בשלוותו וחירותו. בהתאם לחוק, ניתן להוציא צו הגנה כאשר ישנו בסיס סביר להניח כי המטריד או המאיים עלול לשוב ולפגוע בשלוות חייו, בפרטיותו או בחירותו של אדם, או כי הוא עלול לפגוע בגופו. למותר לציין  כי ההטרדה עשויה להיות בכתב, בעל פה או בכל אמצעי אחר, ועשויה להוות פגיעה ברכוש, בשם הטוב או בחופש התנועה. מכאן שהיא יכולה להתבצע גם על גבי רשת האינטרנט או כל אמצעי אלקטרוני ומדיה אחרת, במידה שהמטריד מפרסם בהם את הדברים באופן חוזר ונשנה

    בהתאם לחוק, רשאים להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת בית משפט השלום, בית המשפט לענייני משפחה ובתי המשפט לנוער. הצו יכול שינתן במעמד צד אחד או במעמד שני הצדדים, והכל תלוי נסיבות. לאחר שבוע לכל היותר יתקיים הדיון במעמד שני הצדדים.

    במסגרת הצו, ניתן להטיל מספר רב של מגבלות ובכלל זה איסור על יצירת קשר עם הנפגע בכל דרך שהיא, איסור על נשיאת נשק, כולל לאנשי מערכת הביטחון ורשויות המדינה, איסור על הימצאות במרחק מסוים מהרכב, דירת המגורים, מקום הלימודים והעבודה של הנפגע, או כל מקום אחר שאליו הוא נוהג להגיע באופן קבוע. תוקפו של צו למניעת הטרדה מאיימת הוא לתקופה מקסימאלית של חצי שנה. ואולם לבית המשפט נתונה הסמכות להאריך את תוקפו פעמים נוספות, עד לתקופה מרבית וכוללת של שנה אחת. יחד עם זאת, במקרים מסוימים ומיוחדים, ניתן להמשיך ולהאריך את תוקף הצו עד לתקופה כוללת של שנתיים.

    לסיכום, נציין כי בחירת עו"ד להוצאת צווי הרחקה אינה משימה פושט ואולם משרדנו אשר מייצג בערכאות ברחבי הארץ בעל ניסיון רב בהוצאת צווי הגנה והצוות ישמח לעמוד לשירותך.

    לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה פנה אלינו כבר עתה לטלפון מספר: 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט