לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    נאמן בצוואה

    מוריש אשר רוצה לקבוע תניות בצוואה יכול לעשות זאת באמצעות קביעה כי אדם מסוים יהיה נאמן של הצוואה ויפעל בהתאם להוראותיו והכל בהתאם לסעיף 17(א)(2) לחוק הנאמנות התשל”ט-1979 (להלן: “חוק הנאמנות”).

    מדוע לקבוע נאמן לצוואה?

    אם יורש מסוים רוצה להוריש את כספו לשני ילדיו. אך, אחד מילדיו הוא בעל בעיות רפואיות כלשהן והוא רוצה שכספו לא יתכלה ולא יועבר לגורמים אשר יכולים להשפיע על ילדו לרעה. יכול ההורה לקבוע כי הילד השני יהיה נאמן בצוואה ויעביר את הכסף באופן מבוקר תוך שמירה על טובת הילד החולה.

    מקרה נוסף בו ניתן לעשות שימוש בנאמנות הוא במצב בו אדם מסוים רוצה להוריש את נכסיו לצורך מסוים מבלי לנקוב בשם היורש מכל סיבה שהיא, ניתן יהיה לעשות זאת רק על ידי הקמת הקדש (נאמנות) שכן כידוע הוראות חוק הירושה בסעיף -33 לחוק הירושה קובעות כי : "הוראת צוואה שאין לראות מתוכה למי ציווה המצווה או מה ציווה או שאין להבין משמעותה – בטלה". אלא שחוק הנאמנות מעצם מהותו הוא ספציפי יותר והוראותיו גוברות על הוראות חוק הירושה ולכן ניתן להקים הקדש מכוח חוק הנאמנות.

    כמו כן, הקמת נאמנות במסגרת צוואה היא פתרון לאנשים אשר רוצים להמשיך ולקבוע מה יעשה בכספם זמן רב לאחר מותם. כידוע בתי המשפט מגבילים את התערבותו של המת בחיים באמצעות דוקטרינה המכונה "שלטון היד המתה". ואולם הקמת הקדש מנטרלת את הדוקטרינה ובעצם מאריכה את כוחו של המוריש לקבוע מה ייעשה ברכוש אותו ציווה הרבה לאחר מותו.

    כך למשל כלל ידוע הוא כי הורשה בדרך של יורש אחר יורש מותרת רק לשני אנשים בלבד (ראו סעיף 42 לחוק הירושה),ואולם על -ידי הקמת הקדש ו/או תאגיד ניתן לקבוע יורשים עתידיים רבים יותר.

    משרדנו בעל ניסיון בכתיבת צוואות הכוללות פרק של נאמנות. חיים ברוטמן עורך דין צוואה וירושה בעלי ניסיון רב בשנים בעריכת צוואות המונעות סכסוכים עתידיים.

    פנו אלינו כבר עתה 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט