לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    התנגדות לצוואה

    הקדמה

    התנגדות לצוואה מתעוררת בדרך כלל כאשר ישנו צד מנושל אשר מרגיש שנעשה לו עוול, במקרה כזה אם הבקשה לקיום הצוואה הוגשה לרשם לענייני ירושה, ופלוני מגיש התנגדות, על הרשם להעביר זאת באופן מידי לבית המשפט לענייני משפחה. הטענה העיקרית להתנגדות לצוואה הינה "השפעה בלתי הוגנת"(ע"א 4902/91 גודמן),  במסגרתה מספר מבחנים בהם- תלות, סיוע, מבחן נסיבות עריכת הצוואה ועוד. כמו כן, מעטים יודעים שניתן לבקש ביטול צוואה באמצעות הידרשות לדיני הטעות מהעולם החוזי הרגיל, כך למשל כאשר ניתן להוכיח שבדיקה רפואית שבוצעה למצווה נעשתה תוך הנחה מוטעית, ניתן יהיה לבטל את הצוואה. יצוין כי בדרך כלל בתי המשפט נוטים לקבל התנגדות של יורש מכוח הדין ולהעניק לו נתח מסוים מהעיזבון.

    התנגדות לצוואה הינה הליך קריטי אשר יכול להשליך על חיים שלמים, על כן חשוב לפעול בטקטיקה מיוחדת במינה ולהיכנס להליך כאשר ידך על העליונה.

    משרדנו בעל ניסיון וידע רב בדיני צוואות וירושת על כלל סוגיהן ולו ניסיון רב בשנים בייצוג משפטי בכלל הערכאות. במידה וברצונכם להגיש בקשה לקיום צוואה, לערוך צוואה או להתנגד לה, פנו אלינו כבר עתה ונפעל ביעלות ובמהירות.

    לקבלת ייעוץ ותיאום פגישה פנה אלינו כבר עתה לטלפון מספר: 04-8100170

    המובן מאליו עליו להאמר, פלוני היודע כי הוא מתעתד לרשת אדם מסוים כדאי כי יבדוק עימו עוד בחייו לאן "נושבת הרוח" ולמי הוא מתכוון להוריש את נכסיו אם בכלל. זאת כדי להיערך עוד בחייו של המצווה להתנגדות לצוואה וגם כדי לא להיות מופתעים.

    היורש העתידי יכול להתחיל לבצע פעולות לטובת הוכחת דברים טוב יותר, בעתיד. כך למשל ניתן להתחיל לאסוף ראיות, מסמכים, להקליט דין ודברים בין הצדדים הקשורים לצוואה, איסוף חומרים רפואיים על המצווה ועוד.

    ניסון העבר מלמד כי כאשר מתחילים היורשים "המודרים" את הליך ההתנגדות עוד בחיי המוריש הם בדרך כלל מכינים "תיק" משפטי טוב יותר ולעיתים אף מוצאים מסמכים אשר הופכים את הקערה על פיה והופכים אותם ליורשים האמיתיים.

    משרדנו לא אחת נתקל במצב בו הילדים מוצאים עצמם מודרים מהאם נוכח בני משפחה אחרים שמהלכים עליהם אימים. במצב מאין זה, יכולים הילדים עוד בחיים לאסוף ראיות הנוגעות לכך ואף להגיש בקשה לאפוטרופסות.

    ניסיוננו מלמד כי כדאי ליורש "המודר" להיות כמה צעדים קדימה לפני היורשים שזכו לקבל את מנת חלקם מהעיזבון וזאת כדי לפעול עוד בטרם אלה התעוררו וביצעו פעולות הקשורות לצוואה. כך למשל יורש "מודר" יכול לדובב יורש זכאי עתידי באופן אשר יוכל לשמש נגדו בכל הקשור לצוואה.

    באמצעות פעולות מאין אלה, ניתן לבחור אסטרטגיה נכונה לניהול ההליך, חשוב מאוד כבר בשלבים המוקדמים להיעווץ בעורך דין צוואה אשר יידע להניק לכם את הידע הנכון להתנהלות בתיק.

    משרדנו חיים ברוטמן עורך דין צוואות ירושות, עורך דין התנגדות לצוואה, כאן בשבילכם – 04-8100170

    התנגדות לביצוע צוואה

    במשפחות בעלות מספר אחים, לעיתים קיים מצב של התנגדות לצוואה. כאשר ההורה משאיר בלכתו צוואה מסוימת ועל הילדים להתמודד לפתע עם רצונות ההורה שלא נמצא עוד בחיים, נוצרות סיטואציות קשות אשר מתרחשות בין היורשים. עו"ד חיים ברוטמן עוסק בדיני צוואה וירושה ומבצע את עבודתו ברגישות ואנושיות.

    עילות התנגדות לצוואה

    עולם הצוואות והירושות טומן בחובו קשיים לא פשוטים. התנגדות לצוואה הינה סיטואציה אשר מתרחשת בתדירות רבה בין בני משפחה. הורים אשר הלכו לעולמם משאירים צוואה ולאחר מותם, ילדיהם מבינים כי הרכוש לא חולק בצורה שווה והחל מאותו רגע מתחילה התנגדות לצוואה ומתחילות מלחמות בין כל חלקי המשפחה.

    יחד עם זאת, לא כל אדם מוריש דווקא לילדיו החוקיים וישנם אנשים אשר בוחרים להוריש רכוש וקרקעות לאחיינים או לאנשים שונים כגון מטפלות, עוזרות בית ועוד.

    התנגדות לצוואה זהו מקרה נפוץ ביותר אשר קיים בהמון משפחות. במיוחד כאשר אדם זקן מוריש למטפל/ת אשר סעדה אותו בשנותיו האחרונות. במקרים כאלה, הצוואה לא נראית אמיתית וככזאת שנעשתה בתום לב ובהתאם לדין. משפחות שנקלעו לסיטואציות אלה מביעות התנגדות לצוואה בעודן מבינות כי המטפל/ת החתימו את הקשיש על מסמך מבלי שידע על מה הוא חותם.

    מהן הפעולות שיכולות לסייע לנו במניעת מצבים של התנגדות לצוואה?

    עורך הדין חיים ברוטמן אשר מתמחה בתחום הצוואות והירושות טוען כי יש מספר פעולות שנוכל לבצע בכדי להימנע מסיטואציות של התנגדות לצוואה;

    1. לערוך צוואה אצל עורך דין מומחה בתחום ולהביע בפניו את כל הדרישות שאנו רוצים.
    2. על המורישים לדאוג שכל היורשים יקבלו העתק מהצוואה וכשיש מחלוקת על בריאות המוריש לצרף אישור רופא לעריכת הצוואה.
    3. במקרים בהם המוריש מעוניין להוריש לאדם אחר מלבד ילדיו – במקרים כאלה על המוריש להיחשף לכל ההשלכות ולכן עליו להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום צוואות וירושות.

    ישנם מורישים אשר נמנעים מלבצע פעולות אלה משום שאינם מעוניינים להיכנס לסיטואציות קשות שמובילות לעיתים לנתק בין חלקי המשפחה או לניתוק יחסים ממשי בין הורים לילדיהם.

    כל הורה שיש לו ילדים, עליו לעשות צוואה מסודרת ולחלקה בין ילדיו בעודו בחיים ובמצב נפשי תקין. מצב זה ימנע את התנגדות לצוואה.

    עורך דין התנגדות לצוואה

    משפחות אשר נקלעו לסיטואציה של סכסוך משפחתי בגין ירושה, וודאי יחפשו עורך דין התנגדות לצוואה שיסייע להם בסוגיה המצערת אליה נקלעו. עו"ד התנגדות לצוואה עוסק ומתמקצע בתחום דיני ירושה וצוואה. חיים ברוטמן הינו עו"ד וותיק העוסק בתחומים אלה. לאורך כל שנותיו במקצוע נתקל אינספור פעמים במשפחות שונות אשר התפרקו לחלוטין כתוצאה מכך שחלק מהמשפחה התנגדה לצוואה.

    אילו פעולות נבצע טרם פגישתנו עם עורך דין התנגדות לצוואה?

    תחילה, טרם נחפש עורך דין התנגדות לצוואה, רצוי כי נכתוב על גבי דף נייר בנקודות את עיקרי המקרה העומד בפנינו ואת הדגשים החשובים. כמו כן, נציין מי הן הנפשות הפועלות ונרשום לנו מידע כללי בנוגע למקרה בכדי שנעלה זאת בפגישתנו הראשונית מול עו"ד. בנוסף, רצוי שנרשום לנו שאלות נוספות עליהן חשבנו. כך נגיע מוכנים לקראת פגישתנו הראשונית עם עורך הדין. עורך דין התנגדות לצוואה יפגוש אתכם לראשונה במשרדו. הוא יבקש להבין את המקרה לפרטי פרטים (לכן הצענו תחילה כי תגיעו עם כלל הפרטים מוכנים מראש) ואת התמונה המלאה. בעודנו נפגשים עם עורך הדין, נוכל בהחלט להתרשם ממנו בעזרת צורת הדיבור שלו, עצותיו, שפת גופו ועוד. נוכל לקבל רושם ראשוני ובאותה העת כבר נדע האם עורך הדין הנוכחי רלוונטי ומתאים לנו. לאחר מסירת הפרטים הרלוונטיים למקרה, עורך הדין יסביר לנו מהן אפשרויות הפעולה העומדות בפנינו. כמובן שבפגישת הייעוץ הוא לא יסביר זאת בצורה מפורטת אלא על קצה המזלג – כל עוד לא החלטנו שאנו שוכרים את שירותיו. בסוף השיחה עו"ד יציין בפניכם את שכר הטרחה בגין אותו שירות. באפשרותכם לעבד את המידע אשר קבלתם ולחשוב האם הוא עורך דין אשר יתאים לכם עבור הטיפול בסיטואציה הנוכחית.

    התנגדות לצוואה עם עורך דין

    עו"ד חיים ברוטמן, נוהג להיפגש עם לקוחותיו ולהסביר להם בפגישה הראשונית לעניין התהליך אשר יעברו עימו. הוא פורס בפני לקוחותיו את כל המידע הרלוונטי והמקצועי ביותר בכדי שיוכלו בסופו של דבר לקבל החלטה מושכלת יחד בנוגע למקרה.

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט