לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    צוואה – קביעת העתיד

    צוואה היא מסמך משפטי מאוד מורכב. היא מעניקה למוריש את הכוח לבחור מה יעשה ברכושו לאחר מותו- אמנם בתי המשפט מונעים מהמוריש לשלוט על רכושו במה שמכונה "שלטון היד המתה". אך בעת עריכת צוואה ניתן להוסיף תניות ולבחור את מסלולי הצוואה – פעם כך ופעם אחרת.

    חשיבה עתידית

    חשיבה מתוכננת בטרם עריכת הצוואה היא המתכון הנכון ליישומה בעתיד. ומדוע? שכן ביום עריכת הצוואה המוריש פועל בהתאם למידע שמצוי באותה תקופה ואילו הוא אינו יכול לנבא את העתיד. על כן, עורך דין צוואה מיומן יידע להעניק למוריש את המידע שיעזור לו להחליט באיזה מסלול צוואה עליו לבחור.

    לדוגמה, בזמן עריכת הצוואה המוריש נשוי ולו שני ילדים, במותו אחד הילדים הלך לעולמו, במקרה כזה צאצאי הילד באים בנעליו. ואולם ישנם מורישים אשר לא רוצים בכך בשל סיבה כזו או אחרת, ולכן ניתן לקבוע זאת בצוואה. כמו כן ניתן לקבוע כי נכס מסוים אשר לא יהיה קיים במסת הנכסים בירושה בעת מות המוריש יוחלף על ידי נכס אחר.

    בנוסף לאמור המוריש יכול לקבוע בצוואתו תנאים מסוימים אשר רק בשעת התקיימותם יזכה היורש לחלקו בצוואה, וההפך, מצבים מסוימים אשר יפסיקו את היותו של היורש זכאי לנכסים. ראו לעניין זה חוק הירושה סעיפים 43, 44.

    כמו כן, המוריש רשאי לקבוע בצוואתו חיובים שיחולו על היורש בנוגע למה שירש, כך למשל המוריש יכול לקבוע כי על היורש לחלק מלגות לכל הסטודנטים באוניברסיטת חיפה.

    חוק הירושה לכל אורכו מעניק למוריש את האפשרות לקבוע מה יעשה בשעת מותו, אנו עורכי הדין במשרד חיים ברוטמן לוקחים את החוקים הללו והופכים אותם למילות ציווי עבור המורישים.

    על אף האמור, עריכת צוואה בעלת תנאים רבים יכולה לעיתים להיות מבוטלת על ידי בית המשפט עקב היעדר מוסריות ופגיעה בתקנת הציבור. לכן יש לערוך צוואה בהתאם לחוק ולפסיקה כדי למנוע ביטול עתידי של בית משפט.

    משרד חיים ברוטמן עורך דין צוואה – פנו אלינו כבר עתה 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט