לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    עורך דין לביטול צוואה בקריות

    משרד חיים ברוטמן מתמחה בביטול צוואות וירושות. משרדינו המצוי בנשר נותן שירות לכלל תושבי הקריות המצויים בקרבת המשרד. ניתן להגיע למשרד באמצעות אוטובוס של אגד:

    1.הגעה מקרית מוצקין לנשר: עולים על קו אוטובוס מספר 143 עד לתחנה באזור המחסר והתעשייה בנשר. משם לוקחים קווי אוטובוס מספר 76, 73א, 27, 72, 110, עד לתחנה הסמוכה למשרד אשר נמצא בדרך בר יהודה 52, (בית עופר).

    הגעה מקרית אתא מרכז, לנשר: עולים על קו אוטובוס מספר 27 ישירות לתחנה הסמוכה למשרדינו המצוי בדרך בר יהודה 52, נשר (בית עופר).

    2.הגעה מקרית חיים, לנשר: עולים על קו אוטובוס מספר 143 עד לתחנה באזור המסחר והתעשייה בנשר. משם לוקחים קווי אוטובוס מספר 76, 73א, 27, 72, 110, עד לתחנה הסמוכה למשרד אשר נמצא בדרך בר יהודה 52, (בית עופר).

    הגעה מקרית ים, לנשר: עולים על קו אוטובוס 23 בקרית ים ב' מרכז, יורדים בקרית אתא מרכז. משם לוקחים קו אוטובוס מספר 27 עד לתחנה הסמוכה למשרד אשר נמצא בדרך בר יהודה 52, (בית עופר).

    3.הגעה מקרית ביאליק לנשר: עולים על קו אוטובוס מספר 261 עד למרכזית המפרץ . משם לוקחים קווי אוטובוס מספר 72, 73, 73א 27, עד לתחנה הסמוכה למשרד אשר נמצא בדרך בר יהודה 52, (בית עופר).

    ביטול צוואה

    כלל ידוע הוא כי הערך העליון בעריכת צוואה הוא חופש המצווה לצוות כראות עיניו, על כן הוראה בצוואה השוללת או מגבילה את זכות המצווה לשנות את צוואתו או לבטלה – היא בטלה מעיקרא (ראו סעיף 27(ב) לחוק הירושה) בהתאם לאמור, חירותו של המצווה כוללת בתוכה גם את חירותו לבטל את הצוואה בכל עת שיחפוץ וצוואתו המאוחרת היא הגוברת.

    יחד עם זאת ביטול צוואה ייעשה רק על ידי אחת הדרכים שנקבעו לעשיית צוואה (אין חובה שהביטול יהיה בעשיית צוואה באופן שבה נעשתה הצוואה הקודמת) או  באמצעות השמדתה – השמדה הכוונה לבער אותה ואין מספיק לקשקש עליה ולתת בה סימני ביטול (סעיף 36(א) לחוק הירושה).

    בהקשר זה ראוי לציין כי במידה ופלוני עשה צוואה לטובת אלמונית ולאחר מכן יחסיהם עלו על שרטון, הוראות הצוואה אינן מתבטלות מאליהן ויש צורך לבטל את הצוואה באופן אופרטיבי בהתאם לחוק. (ראו לעניין זה (ע"א 760/86 רוזן נ' שולמן) כמו כן ראוי לציין כי קיימת חזקה שהשמדת הצוואה מבטאת את כוונת המצווה לעשות זאת, ואולם זו ניתנת לסתירה.

    ביטול הביטול

    יצוין כי מצווה אשר מעוניין להחיות צוואה שביטל, אינו יכול לעשות זאת בהוראה מאוחרת אלא עליו לערוך צוואה חדשה, ואולם צריך לשים דגש כי צוואה מאוחרת תבטל את קודמתה רק אם היא סותרת את הצוואה הקודמת (גם אם לא נאמר במפורש שהיא מבטלת אותה). למעט במקרים בהם ניתן להבחין כי מדובר בתוספת בלבד ואז יכולות להתקיים שתי הצוואות גם יחד (ראו לעניין זה ע"א 202/85 קליינה ביק נ' גולדברג).

    לסיכום

    נוכח האמור לעיל דומה כי פעולה פשוטה כגון ביטול צוואה יכולה לעיתים להיות סבוכה ולה השלכות קשות מנשוא. לכן אנו במשרד עורכי הדין חיים ברוטמן ממליצים להיוועץ בעורך דין גם טרם עריכת צוואה וגם בעת ביטולה.

    ליעוץ בענייני ירושה פנה אלינו כבר עתה – 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט