לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

    קיזוז ממשכורת של עובד

    עובדות המקרה

    רפי רופא עבד בחברת מרקם  (להלן: "החברה") כסוכן ביטוח וכאחראי על סוכני ביטוח מטעמה. במסגרת עבודתו קיבל רפי תמורה של 2,035 ₪ בתלוש משכורת וסך של 2000 ₪ בתוספת מע"מ כנגד חשבונית מס. לאחר תקופה הועלה סך התשלום כנגד חשבונית המס ועמד על 10,000 ₪ . בשנת 2003 הפסיקה החברה לשלם לרפי את התמורה הקבלנית כנגד החשבונית ושילמה לו רק את הסך הנמוך עבור תלוש השכר. בהמשך חתמה החברה הסכם שת"פ עם חברה נוספת להלן ד.נ.ר סוכנות לביטוח בע"מ (להלן: "ד.נ.ר").

    בסוף חודש יולי לשנת 2004 הפסיק רפי את עבדותו בחברה ובשנת 2006 הגיש רפי תביעה כנגד החברה וכנגד ד.נ.ר במסגרתה ביקש להכיר בו כעובד של שתיהן ועתר לקבל פיצויים.

    בית הדין האזורי  קיבל את התביעה כנגד החברה ודחה אותו כנגד ד.נ.ר, יחד עם זאת קיזז בית הדין סכום של 215,270 ₪ ובפועל התביעה נדחתה במלואה.

    הערעור

    השאלה בערעור לבית הדין הארצי הייתה האם ניתן לקזז מזכויות עובד שהוכר בדיעבד כשכיר, על תשלומי יתר שקיבל ממעסיקו, והאם סכום היתר מקים גם חובת השבה שיכולה לעלות על סכום הזכויות שקיבל העובד.

    כבוד השופטת ס' דוידוב – מוטולה, קבעה כי עובד שסווג באופן שגוי כ"עצמאי" יהיה זכאי לכל הזכויות בדיוק כפי שהיה מקבל לו היה מוגדר כעובד מלכתחילה, ולא ניתן לקזז ממנו בגין "סכומי יתר" למעט במקרים של חוסר תום לב קיצוני של העובד, וזאת לצורך מניעת ניצול עובדים.

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה פנה אלינו כבר עתה לטלפון מספר: 04-8100170

    לקבלת יעוץ ותיאום פגישה

    השאירו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

      פרסום עורכי דין באינטרנט פרסום עורכי דין באינטרנט